تجمع اعتراضی و مسالمت آمیز اعضای هیات علمی با قرایت بیانیه و درخواست مشترک اجرای قانون ابلاغی مجلس محترم در مقابل ستادهای استانی دانشگاه پیام نور سراسر کشور برگزار شد.

تجمع اعتراضی مسالمت آمیز اعضای هیات علمی، مقابل ستادهای استانی دانشگاه پیام نور سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، پس از سال ها انتظار بالاخره مجلس انقلابی جمهوری اسلامی ایران به تبعیض فاحش دریافتی اعضای هیات علمی وزارت عتف و بهداشت خاتمه داد و قانون همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها را تصویب و ابلاغ کرد.

 بسیاری از دانشگاه ها نیز بر اساس این مصوبه از ابتدای سال جاری در احکام اعضای هیات علمی خود همسان سازی را لحاظ و اجرا کردند. دانشگاه پیام نور نیز احکام را بر اساس مصوبه مذکور از ابتدای سال ۱۴۰۰ صادر نمود ولی در نیمه شب سی ام آبان احکامی که بر اساس قانون و مقررات ابلاغی رسمی صادر شده بودند مهر عدم تایید خوردند.

اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور با این سوال مواجه هستند که چگونه سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور که باید ملجا و ماوای اعضای خود باشد؛ یکطرفه اقدام به لغو احکام نموده است و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را بعد از یک ماه اجرا مجددا ملغی می نماید. در حالی که دانشگاه‌های دیگر از تیر ماه افزایش حقوق همسان سازی را به صورت کامل اجرا کرده و معوقات را پرداخت کرده اند.

این تبعیض و بی‌عدالتی موجب نارضایتی شدید اعضای هیات علمی را فراهم آورده است؛ تا جایی که بیم آن می رود در صورت عدم تحقق پرداخت حقوق و معوقات مطابق احکام تمام وقت ویژه، انجام پاره ای امور آموزشی تعلیق شود.

در این راستا تجمع اعتراضی اعضای هیات علمی و مسالمت آمیز با قرایت بیانیه و درخواست مشترک اجرای قانون ابلاغی مجلس محترم در مقابل ستادهای استانی دانشگاه پیام نور سراسر کشور برگزار شد که گزارش تصویری به پیوست مشاهده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.